מרק פירות ים בסגנון תאילנדי מעודן





מרק פירות ים בסגנון תאילנדי מעודן

מרק בטעמים עדינים של אוממי וחריפות נעימה.

אני אוהבת פירות ים. מאד! וגם אוהבת את סגנון הבישול התאילנדי/ יפני/ סיני... אבל תמיד מפריע לי שהכל שם מפוצץ בחריפות שאני לא מסוגלת לסבול (טוב, נו, גדלתי בבית אשכנזי..) ולכן עם כל האהבה שלי לטעמים בגלל החריפות המוגזמת אני לא מסוגלת לאכול את האוכל הבריא והנפלא שלהם.
אז התקנתי לעצמי מתכון עם מצרכים דומים, בסגנון דומה, למרק בסגנון תאילנדי עם פירות ים וגם טיפה חריפות, אבל חריפות מעקצצת ונעימה בפה ולא כזו ששורפת את הוושט הפה והנשמה על הדרך...
לי זה היה מאד טעים. נסו את המתכון ותשפטו בעצמכם (-:









המתכון:



החומרים:
1/2 שקית תערובת פירות ים קפואים מופשרת
1 בצל סגול קטן חתוך לפרוסות
3 ס"מ שורש ג'ינג'ר חתוך לג'וליאנים (מקלות בגודל גפרורים)
3 תפו"א קטנים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות של 1 ס"מ
1/2 בטטה בינונית קלופה וחתוכה לקוביות קטנות של 1 ס"מ
8-10 עגבניות שרי חצויות
1 פלפל שאטה מיובש ללא זרעים קצוץ דק
פלפל שחור גרוס
מעט מלח
30 גרם חמאה משובחת (אירית/ הולנדית/ צרפתית)
כמה גבעולי כוסברה/ פטרוזיליה (לפי העדפה) מופרדים לעלים.
שקית קטנה אבקת מרק דגים דאשי
חצי לימון ליים סחוט
חצי פחית קרם קוקוס
2.5-3 ליטרים מים

אופן ההכנה:

  1. ממיסים את החמאה בסיר בינוני.
  2. מטגנים מעט את קוביות תפוחי האדמה והבטטה עד להתחלת ריכוך. מוסיפים את הג'ינג'ר לסיר ומטגנים עוד 3 דקות. בינתיים מתבלים בפלפל שחור גרוס גס ומעט מלח.
  3. מוסיפים לסיר בצל, עגבניות, פלפל שאטה קצוץ וממלאים במים.
  4. מתבלים במיץ הליים הסחוט ובאבקת הדאשי טועמים וממליחים וטועמים שוב.
  5. לאחר רתיחה מנמיכים את האש ומבשלים עד לריכוך מעט של הבטטות ותפוחי האדמה, אבל לא עד שיתפרקו.
  6. מוסיפים את פירות הים ומבשלים עוד כמה דקות. בסיום הבישול ולאחר כיבוי האש אם יש צורך מתקנים תיבול. אם אין צורך מוסיפים לסיר חצי פחית קרם קוקוס ובצלחת לקישוט כמה עלי כוסברה/ פטרוזיליה. 
בתאבון!!

*מי שאוהב חריף יותר יכול לשים את פלפל השאטה עם הגרעינים או אפילו להכפיל את כמותו. 

מוזמנים להשאיר לי ביקורות/ הארות והערות כאן בבלוג, בדף הפייסבוק של האוכל של אמא ענבר או במייל! אשמח לקרוא אתכם וגם לענות על שאלות אם יש (-:

שבוע טוב!!!
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה