אורז הודי חריף בקארי

היי חברים!
היום אני רוצה לשתף אתכם במתכון שלי שאני מאד אוהבת, שהולך נפלא כתוספת כמעט בכל ארוחה בשרית, ואני מתכוונת לאורז ההודי החריף שלי.
זהו מתכון שאני המצאתי בעל המון תבלינים טריים רחיחניים ונפלאים שמשאירים אותך עם האף פתוח והחשק לזלול... אז למה אתם מחכים? קדימה- למטבח!!





אורז הודי חריף בקארי צהוב.
החומרים:
2.5 כוסות אורז הודי בסמטי (1/2 קילוגרם)
6 זרעי הל כתושים
קורט זרעי כוסברה כתושים
5 גרגרי פלפל אנגלי כתושים
1/4 כפית כמון טחון
1 כפית מלח גס כתוש
***
1/2 מקל קינמון
2 עלי דפנה מיובשים קטנים
3 כפות שמן צמחי
1 כפית גדושה ממרח קארי צהוב. מומסת במעט מים רותחים. ליותר חריפות לשים יותר קארי- לפחות חריפות כמובן להפחית.
6 כוסות מים

אופן ההכנה:
1. את כל התבלינים של החלק הראשון כותשים יחד במכתש ועלי.
2. מטגנים את האורז עם התבלינים הכתושים במשך כ-3 דקות עד שמתחילים להריח קצת את התבלינים.
3. להמיס את אבקת הקארי בטיפה מים רותחים. לשפוך על זה עוד כוס מים רותחים ולשפוך לסיר.
4. להוסיף עוד 5 כוסות מים.
5. להכניס לסיר את מקל הקינמון ועלי הדפנה ולבשל עד לרתיחה.
6. כשהסיר רותח להעביר ללהבה נמוכה ולכוון טיימר ל-15 דקות. לכסות את הסיר. אחרי 15 דקות להרים מכסה. לערבב, לתקן תיבול אם צריך. (להוסיף מלח?) לבשל עוד 5 דקות במכסה סגור.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה